Sandra - Colins mamma

Trökväder

Kategori: Familjeliv

Nu småsnöar det ute. Ush ser iskallt ut. Idag klev vi upp halv åtta. Jag blir så glad när Colin vaknar i tid. Man hinner mycket mer. Han har ätit nästan en flaska ersättning. Petra sa att han skulle äta en hel flaska direkt och inte småäta men hur lätt är det att hälla i en bebis som sätter i halsen bara för att han ler så brett. Men hoppas han kan äta en hel flaska några gånger om dagen iallafall. Det är därför han gått upp bara en tredjedel av vad han brukar. Så han var helt nyäten igår då vägde han 4770g.

Just nu ligger Colin och pratar och slår på sakerna i babygymmet. Skönt att han inte är som ett plåster idag. Ville är uttråkad för han vill gärna att vi lämnar Colin på golvet och går. Jag ska bara äta frukost sen ska vi gå ut. Ska passa på att gå till stan när vi endå är ute. Ska till friskis och hämta sånna här lappar om pass och sånt. Så fixa lite på kontoret. Men nu har det ju varit Söndag hörrni tjejer vi skulle ju bestämma när vi skulle träna då? Men jag har ju glömt jag med. Får höra av mig om det ikväll.

Annars ska vi träffa min mormor vid halv två sådär. Kanske blir en fika eller någonting sånt. Inte så kul att ta promenad i det här skitvädret. Ville ligger och ser så ledsen ut. Han saknar verkligen sin avlastningsfamilj som är bortrest. Men man kan liksom inte vara ute med honom hela tiden när det inte går att ha vagnen med. Christian tar ju långisar med honom på över en timme men ja han vill väl inte vara här. Hoppas han får vara hos min farmor och farfar någon dag i veckan sen iallafall för där har han det bättre än bäst. Aldrig ensam och det är bara han som är i centrum.

Nu ska jag ta och göra havregryn och mjölk och koka kaffe. Sen göra mig klar för stan. Tänkte försöka vara nere strax före tio senast för då hinner vi hem till våra bästa år. Som dom flesta arbetslösa och mammor/gravida kollar på när dom går hemma. Man läser det på var och varannan blogg. Lägger ut lite bilder nu med eftersom det har varit snålt med det den senaste tiden. De här bilderna tog jag igår:



Vi hade jätte roligt när Colin provade bärselsen igår.



Colin vill numer hålla i flaskan själv. Lite tung än men snart så klarar han det på egen hand :)



Supertrött efter att varit vaken hela dagen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: