Sandra - Colins mamma

Har fortfarande ingen dator

Kategori: Familjeliv

Jag har ingen dator nu heller. Den är helpaj. Lånar Christians men det är inge kul att sitta vid den för jag är så rädd om den. Jag verkar ha sönder allt. Ingen telefon och ingen dator. Hmm..

Iallafall så sa jag förut att jag fick veta något som var hemligt för visssa. Ja jag har fått vikariejobb på bland annat strokeavdelningen här på Gävle sjukhus. Eftersom jag har många undersköterskor på facebook och säkert läser min blogg / facebook ibland så ville jag inte säga något. Många vill jobba på sjukhuset och jag har blivit lovad i snart två år nu och äntligen fick jag intro. Anledningen att jag inte vill att vissa ska veta innan är att de kanske missunnar mig. Ringer och säger att dom är bättre för att dom inte har barn... sådär. Man vet ju hur folk är. Nu har jag fått två intro dagar och det har varit superkul. Stort tack till Lena som berömmer mig. De sa att det märktes att jag hade jobbat tidigare eftersom jag satte igång och jobbade på egen hand och inte bara hängde på. Många, både patienter och personal trodde att jag var skolelev och var 15-17 år ( som vanligt ). De blir jätte förvånade när jag säger att jag snart är 21 och har en liten son. De blir impade när jag jobbar så tidigt. Jobbade ju en vecka in på övertiden och började fem veckor efter han var född, alltså bara mammaledig i 6 veckor. Härligt att jag har jobb på både sjukhuset och kommunen. Det börjar gå bra nu. Många trodde att vi skulle få en till bebis. Det är inte aktuellt hos oss alls. Även om man saknar gravidmagen ibland så är det ju Colins mage jag saknar, inte ett till barn. Även om Colin är världens snällaste barn så vill jag ge Colin all min kärlek och att han får sin egentid med mamma och pappa. När han vill ha ett syskon så får han ett.

Eftersom jag jobbat så har jag inte haft möjlighet att låna datorn. Om ni vill veta när jag skriver så kan ni följa min blogg via bloglovin här till höger finns det en knapp. Glöm inte heller att rösta på Colin i tävlingen den avslutas snart.

Kommer att försöka uppdatera minst en gång om dagen nu eftersom jag är ledig i två dagar ( tror jag ). Hehe nu sitter båda mina änglar i soffan och sover. Så sött! Var nyss ner med Colin på stan. Jag vände vagnen framåt här om dagen då solen låg på. Tror ni jag får vända tillbaka den? Näe. Haha han pratar med allt och alla och folk stannar och berömmer mig för min söta pojk och många pekar och pratar. Himmla kul, man blir stolt. Jag klär ju oftast Colin i kläder med färg för mörkblått, vinrött och mörkgrönt är sånt jag aldrig skulle klä Colin bara i. Det är så sjukt fult och tråkigt. Näe färg ska det vara:D

I förrgår föresten var vi i boulongern hela dagen från halv 11 till halv 3 sen var jag iväg och jobbade. Hade toppenkul med Tess och Felicia, picknick och så :D Imorgon ska vi till valbo med dom. JIHU vad kul. Nä nu ska jag ta det lugnt innan jag ska ut på motionsrundan. Ser ju ut som en korsning mellan timglas,köttbulle och päron typ.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: