Sandra - Colins mamma

Låna barnvagnar i stan?

Kategori: Familjeliv

På tv4 nyheterna pratade de om att man kanske skulle börja låna ut barnvagnar i stan för att underlätta för föräldrar. Det var blandat intresse, men de flesta verkade gilla idén. Det är toppensmart om man kommer långväga eller med buss då man har lite större barn. Men vad händer om det inte finns någon vagn ledig när man kommer fram? Det tåls att tänka på men det känns lite som om att det finns annat att sattsa pengar på innan man börjar med sådana projekt. Skulle du låna vagn i stan om det fanns möjlighet? Vad tycker du om idén?

För min del är det inte aktuellt eftersom jag bor mitt i stan. I stockholm och andra större städer tror jag att utlåning av barnvagn skulle vara betydligt mer populärt och funka bättre än här i Gävle som är en lite mindre stad och inte lika befolkad och stor stad.
KOLLA IN KLIPPET FRÅN NYHETERNA IGÅR, PÅ SLUTET ÄR DET COLINS FASTER OCH KUSIN MED
( HON SOM DRAR VAGNEN )

Kommentarer

  • Jacqueline - 18 år och blivande mami säger:

    Men åh det är ju i Gävle , trodde det var i sthlm. haha! Tror skulle funka i mindre stad.. här skulle det nog inte funka gissar jag på:)

    2010-05-11 | 22:32:00
    Bloggadress: http://jacquii.blogg.se/
  • Tess säger:

    Va söt =D

    2010-05-12 | 08:23:37
    Bloggadress: http://mammatess.blogg.se/
  • tova säger:

    Hm, för mig skulle det nog inte heller spela nån roll, bor ju också mitt i stan hihi :)



    Hur stor är din plutt nu? Kan ju vara skoj att jämföra eftersom de är så lika i ålder ;)

    2010-05-14 | 23:54:49
    Bloggadress: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här: