Sandra - Colins mamma

Smarta idéer

Kategori: Familjeliv

Ibland kommer jag på så sjukt smarta idéer. Tex att göra ett museum med blyerspennuddar och sånt där. Ja ni förstår jag är alltså ett snille. Idag pratatade jag och Tess om att man känner sig grymt gammal när min lillasyster och hennes kompisar är så "stora". Jag sa:
Näe tusan. Nästa gång jag fyller år räcker inte fingrarna och tårna till att räkna på. Då får man börja räkna på bristningarna. Det är därför man ska skaffa barn tidigt. Iallafall innan 20. Inte för att jag tycker att jag var tidih utan mer i normal tid.

Frågade min lillasyster idag hur hennes mattebok såg ut:
Jag: Har du matte 3000 eller?
Fia: Va?
- Är din mattebok röd?
-Jag vet inte!
-Ja men hur ser den ut då?
- Typ såhär (gör en fyrkant med fingrarna) som en fyrkant.

Ska skriva allt roligt man pratar om här för det är mycket roligare att läsa då. Imorgon ska jag ha min efterlängtade dejt med Tess & Felicia. Så Skoj! Är lycklig över det. Då kommer ni säkert få se lite bilder. Jag laddar kameran nu.



Kommentarer

  • SOFIA säger:

    haha jätte kul du, tack så syster att du delar med mig av min smarta hjärna ;)

    2010-05-10 | 22:27:05
    Bloggadress: http://sofiahanden.blogg.se/
  • Jessica Nellie & Oliwer´s Mamma säger:

    haha smart där, går det att förklara bättre? ;D

    2010-05-11 | 00:38:52
    Bloggadress: http://shiiitonge.blogg.se/

Kommentera inlägget här: