Sandra - Colins mamma

Tillbaka

Kategori: Familjeliv

Nu är jag tillbaka på bloggen. Mitt internet har inte fungerat på två dygn. Hoppas att det aldrig händer igen. Under tiden har vi fått mycket fixat här hemma iallafall.

På valborg blir man aldrig bortbjuden eller så eftersom man har barn är man inte duglig som sällskap längre. Vi lagade god mat tillsammans jag och C, hasselbackspotatis, rödvinssås och fläskfilé. Efter det kom Crilles kompis Emil hit. De satt och satt och klockan blev nio. Smsade till grannen och frågade om hon redan var på brasan. Vips så plingade det på dörren och hon stod där. Så vi tåg våra barn i vagnar och gick. Vi umgicks till ett sen gick jag hem och sov.

Igår gick jag upp i tid. Skruvade ihop bordet och stolarna till Colins rum. Städade hela dagen så nu finns det inte ett dammkorn i något skåp eller så. Sen skulle C ha Avatar kväll här så jag pös iväg och blev räddad av G igen. Nu har vi lekt solsidan i två kvällar i rad. Jätte roligt. Gissa vem jag är? Ove. Haha.. Vi var hos hennes mamma och fikade igår och kollade på film. Tänk vad roligt att vissa har föräldrar man kan umgås med som kompisar helt naturligt. Det känns som jag och G har känt varandra hela livet för vi pratar oavbrutet. Jätte glad att man har någon i samma sitts som man kan vädra med.

Vi lånade in en liten Chihuahua valp Doris hit igår hon är ju bara för söt. Gissa om man blir sugen då. Hon är som en kattunge är när man får hämta den. Ville är tokig i tjejerna i dörren bredvid.

Just nu ligger Colin och sover och jag gör nada. Ska plocka i alla mina kläder i nya byrån sen ska jag flytta dammsugaren, strykjärn, brädan och tvättställningen till min gaderob och korggrejjen till Colins garderob så han får sig en egen garderob.

Jag vet inte vad jag skulle gjort om jag inte känt andra mammor. Tess och Gabbi ni är guld nu speciellt när man får veta vissa saker av er som gör förtroeendet för andra ännu lägre.



Min familj är mitt liv <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: