Sandra - Colins mamma

Grillkväll

Kategori: Familjeliv

Vid femtiden tog vi oss iväg hem till pappa. Var ute och lekte med mina syskon och de barn som bor på gatan. Önskar verkligen att vi hade det sådär, att alla barn kan vara ute och leka med varandra. Nästa sommar kanske det är verklighet, vem vet! Grillade och åt massor med god mat och dricka. Christians kompis Fredrik var också där. Han är ju morbror till mina småsyskon så vi fick sällskap hem. Killarna lämnade bara cykeln och drog vidare på lite tvkik hemma hos en vän. Colin däckade 21.40?! Undra hur längde han sover imorgon. Han brukar ju sova minst tretton timmar i streck på nätterna.

Imorgon ska vi ta en promenad upp till pappas "brända" hus. Han skulle vara där och fixa. Ska kolla lite i gammla kartonger och hämta lite saker jag hade då jag var liten. Ska bli spännande att se hur det ser ut där. Sist jag var dit var allt svart av sot och luktade bränt. Snart flyttar dom tillbaka, men det kommer aldrig att bli samma hus som jag växte upp i. Lite läskig tanke faktiskt.

Kommentarer

  • Liw säger:

    Vem vill inte att ens barn ska växa upp på en villa gata med den gemenskapen och tillgång på lekkamrater det innebär, eller iaf innebar för mig när jag var liten.



    Ja, lekparker är bra, längtar tills det har smält undan ordentligt i skogen också, då blir det ännu roligare och fler alternativ :)

    kram

    2011-04-16 | 22:33:55
    Bloggadress: http://liwetochvardagen.se
  • Mikki och Milo säger:

    Vilken smart ide =)

    2011-04-17 | 08:02:56
    Bloggadress: http://mikkki.blogg.se/
  • Becca säger:

    sv: bara fin fint :D

    har du haft en bra helg?? :b

    2011-04-17 | 11:16:25
    Bloggadress: http://myranstankar.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Hur mår du den här söndagen :-) ???


Kommentera inlägget här: