Sandra - Colins mamma

Otur

Kategori: Familjeliv

Har haft ännu en till toppendag! Efter dusch och hemmafix åkte vi hem till mina kusiner. Blev bjudna både på lunch och fika. Satt ute i solen och degade medans Colin hade många som passade upp på honom. Stannade där till 16.20 Då var grabben less och tog saken i egna händer. Vinkade och drog iväg sin vagn från gården. Väl hemma har vi inte gjort någonting. Colin sitter nu i badet och jag lagar chiliconcarne till middag. Är riktigt trött idag. Mina ögon snurrar runt. Blir tidig kväll ikväll.

Min otur, är värre än någonsin! Jag hade världens finaste moppe, den blev stulen för drygt ett år sen. Röda faran, hade haft henne sen jag var 15 och det sved verkligen när hon en dag lämnade mig. Har sett en gubbe öra runt på henne i stan. Aldrig hunnit ringa polisen. Vet att det är min eftersom mitt klistermäre sitter kvar i bak och skador från olyckan är fortfarande kvar. Hoppas vi får tag i honom snart. Iallafall så blev min cykel också stulen. Hade ju en sån fin gräddvit crecent med brun korg. Fick den i studentpresent och en cykelkärra till. Adaptern till cykelkärran är på cykeln. Då kan vi inte bara köra kärran. Hoppas att man kan köpa sånna lösa för kärran kostade 2500 kr ny. Ingen ide att köpa en ny för en skruv liksom. Sen har jag kollat på cyklar. Vill ju verkligen ha samma. Frågan är om det är värt att lägga ut 7000 på en ny. Colins hjälm kostar ju 400 så det blir mycket. Team sportia hade dock "rea" så dom kostade 5000 där. Har varit på biltema och kollat billiga som man bygger sjäv idag. runt 1300 kostar dem. Men fula som * och inte alls lika min, fina vita. Kommer inte att trivas på den så kanske lika bra att köpa en crecent direkt. Velar fram och tillbaka men imorgon ska jag iallafall skaffa mig en cykel. Pojken lär ju få skjuts ibland, inte bara cykla själv.

Kommentarer

  • Johanna säger:

    - jättekul att du är med och lycka till! :D

    2011-04-18 | 19:38:44
    Bloggadress: http://johannalicious.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Våran helg har varit jättebra, vi har varit på utflykter och bara tatt det lugnt och det har varot jätteskönt :)



    Tråkigt med din cykel och moped. Kolla blocket efter cykel. MAn kan hitta jättefina nya för en mycket billigare peng.



    Kram

    2011-04-18 | 20:07:18
    Bloggadress: http://jenniesays.blogg.se/
  • Me and My Baby Dolls säger:

    Åhh vilken otur du har!!!! Vad ska man göra med sina saker så att dom inte blir stulna, dom tar ju allt! :(



    Våran helg har varit bra, med mycket sol, värme, och grillning :)



    Ska ni hitta på något speciellt till påsk?

    Kramar

    2011-04-18 | 20:58:05
    Bloggadress: http://mybabydolls.blogg.se/
  • Becca säger:

    sv: Underbar :D Solen och värmen är här!! Kan ju inte bli bättre ;)Har solen lyst på dej oxå?? :b

    Vad har du haft för dej annars idag då?? :)

    2011-04-18 | 22:25:58
    Bloggadress: http://myranstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här: