Sandra - Colins mamma

Godmorgon

Kategori: Familjeliv

Godmorgon torsdag, vilket härligt väder vi har idag. Halv åtta vaknade min prins idag. Jag somnade inte förns efter ett. Fastnade vid tvn sen har jag ju vänt på dygnet. Är dötrött hela dagen fram till nio på kvällen, då blir jag pigg. Idag ska vi gå ut och göra något, cykla lite och ringa dagistanten. Hoppas verkligen att vi får plats snart. Har önskat dagis sen februari men de verkar glömt oss. Fick ju plats först på ett dagis i sätra, där har jag varit färre gånger än vad jag har fingrar. De har klämt in 150 dagisbarn där. Känns inte säkert alls då en tvååring lyckades rymma redan första månaden de hade öppet. Att kliva upp fem med en ettåring och stressa iväg med vagn på buss för att lämna på dagis och åka buss tillbaka  för att skynda sig till jobbet då man vissa dagar börjar kvart i sju. När jag slutar klockan fyra ska jag åka buss dit bort igen och hämta honom. Har han tur då får han gå på dagis mellan 6-17. Finns inte i min värld att jag går med på det, då får han vara hemma.
                               

Kommentarer

  • Annica H säger:

    Sv: Joo, det är ju det man får göra, men det som jag har haft svårt att göra. Tyvärr har jag väl litat för mycket på för många om man säger så. På grund av det har jag blivit sårad och sviken, och utnyttjad och sånt. Men, jag vet jag har mindre än en handfull som jag verkligen litar på. =) Det är det viktigaste.

    2011-04-28 | 08:50:49
    Bloggadress: http://detallradjupaste.blogg.se/
  • Cissi - Mamma till Nathalie och Leo säger:

    Nej, då är det bättre om du väntar tills du hittar ett dagis där både du och lillkillen trivs.

    Om man hittar rätt från start så slipper ju barnet bli förvirrat vid ev byte av dagis senare..

    2011-04-28 | 10:08:29
    Bloggadress: http://nathaliesochleosmamma.blogg.se/
  • Frida&William säger:

    Jaha men fan va tråkigt. Vi hade en tjej som jobbade som sån där pol, hon kom till jobbet typ kl 7, sen 8 ringde dom o hon fick åka skit långt bort :S

    Snacka om dåligt, då vill man ju knappt jobba ju. Jag vill jobba där jag jobbar nu men sån tur har man väl knappast :/



    Förresten hur går det med dagis för er ?

    2011-04-28 | 10:41:25
    Bloggadress: http://fecn.blogg.se/
  • Frida&William säger:

    Ja man känner sig som en spelpjäs typ.



    Jaha hoppas ni får nått annat dagis innan sommaren då! Knepigt det där eftersom man hoppar ur kön om man tackar nej :S lite konstigt kan jag tycka då vissa dagis verkligen inte funkar.



    2011-04-28 | 18:53:22
    Bloggadress: http://fecn.blogg.se/

Kommentera inlägget här: