Sandra - Colins mamma

Torsdag

Kategori: Familjeliv

Jag struntade i att ställa klockan igår kväll. Kände att jag ville sova ut lite. Det fick jag också. Klockan 09.20 hörde jag en liten kille snacka i sitt rum. Vi gick in i badrummet och jag skulle måla lite mascara. Colin var naken och drog fram pottan. Han gillar att bära runt på den. Två sekunder senare sitter han på den och lägger av 2 korvar. Så duktig! Nu blir det ännu mer potträning på mornarna. Det äkligaste jag vet är stora barn som har blöja. Max 2 år sen ska han vara torr dygnet runt. Sen åkte vi till valbo och hämtade en hylla. Hann också in till sandviken, vilket skithål. Där skulle jag aldrig vilja bo. Colin sprang runt inne på lidex, jag kollade rean. Jag hann knappt blinka innan han sprang in i ett omklädningsrum där en provade. HEJ HEJ! sa Colin glatt och sprang fram till en spegel för att pussa sig själv. Väl hemma  åt vi lite köttbullar innan vi fick finbesök.



Vira och Josephine kom förbi och lekte. Vira var så söt hon skrattade så man själv blev helt rörd när hon såg Colin. De lekte och Colin var lite trött. Han brukar ju sova två timmar på dagen och hade inte sovit alls. När de gick hem åt Colin mat, smörgåsrån och ett päron. Han badade med pappa och jag diskade. Medans jag gjorde iordning en flaska välling så somnade han i famnen på C i köket. Nu har vi ätit biffteki och diskat. Slappar lite gör jag och C bakar kakor, sötnosen min <3




Colin & Vira

Kommentarer

  • Jennie, Livet, vardagen och familjen säger:

    hejja Colin! duktig han är som går på pottan. eller hur man säger? :P



    så roligt att läsa till polis, det tro jag är ett kul och väldigt intressant yrke. Men ganska hård utbildning va?



    Tackar, :) Jo jag saknar min med när jag ser den ibland. samtidigt är det skönt att vara utan allt besvär med den också. Men det va ju ett kärt besvär.



    Ha en fortsatt mysig kväll! KRAM!

    2011-01-13 | 21:34:40
    Bloggadress: http://jenniesays.blogg.se/
  • erika säger:

    hehe ja de är härligt, men den är ju mest svullen nu :) men endå en liten bebismage :D

    2011-01-13 | 21:45:25
    Bloggadress: http://eeriiika.blogg.se/
  • sara - mamma till wilda säger:

    Jaså. Han går hemma? Va mysigt..

    2011-01-13 | 21:46:05
    Bloggadress: http://saratilling.devote.se
  • sara - mamma till wilda säger:

    Jaha.. Där ser man. 2000 talets mamma och pappa ed andra ord =)

    2011-01-14 | 07:17:02
    Bloggadress: http://saratilling.devote.se
  • Melissa - Vincents Mamma&Gravid säger:

    åh hjälp me måste vart segt å gå över tiden så länge!?

    vincent va 4360g och 55cm lång när han föddes så han va en stor kille :D

    bebisen ville inte visa upp sig så de får bli en överraskning denna gång :)

    kram

    2011-01-14 | 08:25:12
    Bloggadress: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
  • Josefin -Happy Days- säger:

    Åh vad duktigt av Colin o gå på pottan, skönt o slippa blöjan tidigt om det fortsätter så här bra. ;-)



    Vad bra att du fick lite hopp inför din ansökning till polisutb med, det är ju ganska många prov man måste klara. håller tummarna sen när det är dags.



    Härligt med fredag idag tycker jag, här blir det Let´s Dance ikväll. :-) Ha en fin dag! Kramar

    2011-01-14 | 11:31:17
    Bloggadress: http://landhagen.blogg.se/happydays/
  • Mickan säger:

    Låter som en härlig dag. :) Fina bilder. :)



    Härligt. Vad bra. Jag hoppas jag kommer igång med min träning nu. Vore skönt att få lite muskler igen. :P



    Trevlig helg!

    Kramar

    2011-01-14 | 13:31:58
    Bloggadress: http://angel-like.com
  • emma - mamma till Thindra säger:

    Ja de är de :) med er då? :)

    2011-01-14 | 14:03:50
    Bloggadress: http://emmastahlberg.blogspot.com
  • Theresia säger:

    Jag tycker att det är ganska sjukt hur du skriver ibland. För Douglas är nu två år och har fortfarande blöja.



    Men kan ju säga att han är den ÄNDA av killarna på dagis i samma ålder som vill gå på pottan!Han använder inte blöja där. Men hemma är det helt annat. Jag tycker att det är helt OKEJ med barn som har blöja till dom är 2,5 år! Jag lovar att dom flesta föräldrar som har två åringar med blöja gör det nog inte med flit! Jag tror dom kämpar precis som jag...



    För vissa är inte lika mogna ...men din son verkar ju vara ett under barn som kan allt redan. Tur för dig :) Slipper du jäklas med att tjata att gå på pottan :)



    Om han ska börja på dagis nu när han fyller ett så blir väl dagis glad om han REDAN slutat med blöjan :)

    2011-01-15 | 17:02:43
  • Nathalie, Mamma till William och gravid säger:

    Det är väll ingen som vill att ens barn ska gå med blöja hela livet dock så kan man ju ställa lite "rimliga" krav på sina barn. Torr dygnet runt vid 2 års ålder är väldigt tidigt !! Sommaren tills dom fyller tre är realistiskt enligt bvc iaf men sen finns det självklart dom som blir det innan men att det är äckligt att ha blöja vid 2 års ålder!? det är NORMALT ! Min son blir 2 om några dagar och andvänder pottan ibland men blöjan med ibland och det skulle inte vara rimligt att kräva att han skulle kunna hålla sig nätterna igenom. men alla göra vi olika och tycker olika men tänk på vad du skriver då du sitter och skriver att våra barn över 2 är äckliga, iaf enligt dig..

    2011-01-18 | 12:50:23
    Bloggadress: http://ahnh.blogg.se/

Kommentera inlägget här: