Sandra - Colins mamma

Massor

Kategori: Familjeliv

Här hemma är det full fart dagarna långa. Imorse vaknade trollet klockan nio. Gjorde oss klar och skulle lämna paj hos pappa på jobbet. Colin blev ledsen och röd i ögat, okej han har petat sig. Trodde jag, så fel! Båda ögonen svällde upp, tillslut hade han så ont att han valde att blunda. Mötte M på stan som hjälpte oss med ögonskölj. Fick låna deras manduca bärselse och Colin älskade att mysa. Märkte inte ens att jag bar honom. Totalt förälskad måste bara ha en sån. Håller till 20 kilo tänk vad skönt att bara slänga upp honom på ryggen om man vill slippa vagnen. Kändes nästan som att han låg i magen igen. Duschade lite hemma och gick över på poolparty hos kusinerna och Colins farmor. Fick motvilligt med honom i bilen hem till min mamma. Handlade blommor på vägen. Fikade och åkte hem. Lagade middag gånger två och blev hämtad av pappa. En tur till bönan för att hämta glömd nalle. En liten plutt stod och väntade på ballkongen när jag kom hem.

Han somnade snabbt och vi har myst med film. Nu har jag fastnat och letar som en galning efter selen. Någon som vet nån som ska sälja en manduca hör av er. Jag vill ha en hälst igår! Colins kusse som är tre sitter fortfarande i den ibland och funkar toppen. Att man inte tänkt på det förr. Kanske för att han gallskrek första gången vi lånade den.
 
Fick hem den här solmossen för ett tag sedan, toppen tänkte jag. Var superenkel att applicera och inte lika seg som de vanliga brukar vara. Colin måste ha fått lite i ögonen när han kliade sig och jag trodde helt ärligt att han skulle bli blind. Så ni med barn: TESTA INTE! Det är inte värt det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: