Sandra - Colins mamma

Vår tisdag

Kategori: Familjeliv

Dagen började strax efter sju. Familjen åt frulle och sen gick jag & Colin till öppna förskolan. Mötte Josephine och Vira på vägen. Lekte och sjöng massvis. Han körde lite slut på sig så han vilade emellanåt på en dyna som dom har där. När vi kom hem ringde Colins faster. Kusinerna var i stan över dagen så vi tog en lekdejt i parken. Vi, vovvarna, Colins farmor, fastrar och kusiner lekte i snön och gungade lite på en bil. Han somnade på stört när vi kom hem.

När Colin vaknade åt vi lite lax och klädde på oss ytterkläderna igen. Tog med en påse bröd, hink och spade. Familjen gick till boulongern. Dock var det kallt så Colin ville inte gunga. Vi åkte några gånger i rutchkanan sen matade vi änderna. Han kan inte riktigt kasta Colin så jag fick hjälpa till lite. På vägen hem stannade vi hos min farmor och drack en kopp kaffe. Colin brukar ställa sig vid hallspegeln och leka. Undantag idag när han försvann. Det blev tyst och då hittade vi honom i duschen, han drack ur Villes vattenskål och var genomblöt. Så han fick ha bara överdragsbyxor när vi gick hem.

Väl hemma stod min man och gjorde mat. Colin mummsade, jag med. Efter maten fick han duscha för han var helt full i köttfärssås. Gosade en stund med pappa i soffan innan han bad om välling och la sig. Nu är det hockey, och fika för mannen, jag rullar tummarna

                               
                                                        Men mamma jag vill ju inte gunga!
                               
                               
                               
                                                            Lite mer lek i lilla lekparken.
                               
                               
                                             Mmm, storebrors vattenskål och en bit digistivekex.

Kommentarer

  • Emmy- Mamma till två små grabbar <3 säger:



    Hihi busungen :)

    2011-03-16 | 20:14:35
    Bloggadress: http://artanimagen.blogg.se/
  • Malin, Mamma till Zelina säger:

    ja man har ju det, men nu är jag äntligen inne

    2011-03-16 | 20:38:58
    Bloggadress: http://mammaflikkan.blogg.se/
  • Becca säger:

    sv: sådär är lite nere idag efter att ha lämnat av min kusin då :( vi träffas ju inte så ofta eftersom hon bor på andra sidan landet..

    men annars är det bara bra :D

    va har du gjort idag då? ;)

    2011-03-16 | 21:01:47
    Bloggadress: http://myranstankar.blogg.se/
  • JENNY säger:

    va söööt!

    2011-03-17 | 07:40:46
    Bloggadress: http://jennyjanssons.com
  • Sandra säger:

    Jag är med rädd att det ska hända dom små något.. :/ Jag visste knappt att det var skillnad på hjälmarna. Då dessa hjälmar andvändts i många år. Och dom sa inget speciellt på dagis om vilken hjälm man skulle köpa när dom sa att de var dags att fixa hjälmar.

    2011-03-17 | 08:50:30
    Bloggadress: http://garga.blogg.se/
  • Linda-Blivande Mamma säger:

    Åh tack så mkt,övning ger färdighet sägs det så man får väl hoppas på det=)

    Finns lite mer övningsbilder,hihi=)Får ju sysselsätta mig med ngt=)

    2011-03-17 | 10:37:34
    Bloggadress: http://hummingbird.blogg.se/

Kommentera inlägget här: