Sandra - Colins mamma

Sötsug!

Kategori: Familjeliv

Jag är så grymt sötsugen på morgonen/kvällen. Tänker på godsaker konstant. Att låta bli är jättesvårt. Christian gillar ju att fika och han går ju inte upp i vikt. När jag var gravid var det lättare att vara nyttig. Så fort jag åt något tänkte jag: Nu matar jag mitt barn med det här. En nyfödd bebis skulle jag ju aldrig ge godis tillexempel. När jag slutade amma började jag vråläta igen. Eftersom jag lyckades äta upp mig 25 kilo under mitt sista halvår på gymnasiet så ringer en liten klocka ibland men det är lika enkelt att lägga dövörat till. Har gått ner 17 kilo av dem men har fortfarande världens badring kvar. Någon som har tips på hur man blir av med sötsuget och hittar motivationen?

Kommentarer

  • Tova säger:

    jag håller verkligen med dig :) det var sjukt mycket lättare att vara "nyttig" som gravid, haha! det var dessutom typ enda perioden i mitt liv som jag inte var så sötsugen ;)

    och visst är det orättvist hur killar ofta kan äta hur mycket som helst men ändå inte går upp? haha.

    Äh, jag försöker trots allt inte tänka för mycket på det utan njuta av livet och tänka att utseendet inte är allt. Man har ju trots allt fött barn och det är fantastiskt :)

    2011-06-01 | 11:18:33
    Bloggadress: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här: