Sandra - Colins mamma

Flytta

Kategori: Familjeliv

Som barnfamilj mitt i stan kan jag känna en viss panik av att flytta härifrån. Till ett hus där Colin kan gå ut på gården att leka. Utan mycket trafik och höghus. Att sitta och vänta på jobb för att kunna komma någonstans är också riktigt frustrerande. Både jag och Colins pappa är ju hemma nu. Vi lever nu i ett riktigt klass samhälle och jag hoppas verkligen att det vänder snart. Vi som räddar liv får skamlön medans de som sitter och pekar med ett finger, får allt gratis endå ska ha hur mycket mer som hälst. En annan yrkesgrupp är mäklare. Man märker oftast direkt på mäklarens försäljarsätt, om de bara vill lura på en något eller faktiskt är intresserad och kunnig om objektet. Vi har varit ute på lite visningar nu och vist tar det tid innan man vet vad man ska fråga, kolla, besikta mm. Det är lätt att bli lurad. Ett tag funderade vi på att ta oss till huvudstaden. För att arbetsmarknaden är större, men då är ju också ett boeende så mycket dyrare. Att hitta en bra mäklare i stockholm kan säkert vara svårt. Har ett par nära bekanta som nyss sålt i stockholm. De bytte mäklare och fick budgivning med 70 personer direkt, innan var det inga intresserade, konstigt nog? Även om vi har en plan på sådär 4 år att flytta så kan det endå vara lärorikt att gå på visningar och inte ta första bästa. Det är endå ett ställe man ska ha sitt barn växa upp. Att känna sig hemma. Det gör jag tex inte här. Vi har en fin stor lägenhet, har bott här 1,5 år men jag känner endå inte att jag bor här. Kanske för att jag inte bott i lägenhet tidigare och känner mig instängd. Nej gräsmatta var det vi skulle ha. Stannar endå i Gävle ett tag. Senare i livet kanske Colin vill bo i stockholm eller så då kan vi flytta. Kanske finns lite mer skolor och utbildningar där. För vi är flyttbara, allt för vår underbara son.

Kommentarer

  • Maria säger:

    Vilka fina ord du skriver, du är verkligen en väldigt klok och fin människa..

    Du har verkligen helt rätt i de du säger, man måste nog göra saker några gånger för att sen känna sig bekväm.



    Ha en fin söndag

    // Maria

    2011-09-18 | 10:33:22
    Bloggadress: http://blogg.amelia.se/mariasblogg
  • Åsa säger:

    Så sant det du skriver...rika ska ha mer och fattiga mindre..Sverige som det ser ut idag...SKAM!

    2011-09-18 | 11:14:31
    Bloggadress: http://asahoffman.blogg.se/
  • i min lilla lilla värld säger:

    Att gå på visning är det bästa som finns. Man lär sig något nytt vare gång. Man ska lyssna på vad de andra säger Det lär man sig oxå av

    2011-09-18 | 13:26:45
    Bloggadress: http://saratilling.se

Kommentera inlägget här: