Sandra - Colins mamma

Godmorgon

Kategori: Familjeliv

Sitter och skriver det sista i en av mina jobbansökningar jag ska skicka in idag. Det är inte enkelt att vara med i arbetsförmedlingen. Jag får hem brev med jobb jag måste söka, skriva ansökningar, skicka in redovisningar mm. Senare i månaden ska jag på en hel del möten också. Endå vet jag att jag aldrig kommer klara mig på akassan på 3000 kr. Vist är det sjukt att man måste vara helt arbetslös i tre månader för att få den lilla ersättningen per månad. Det känns riktigt bittert faktiskt. Men det är bara att hoppas att man får något jobb nu innan sommaren. Det sista jag vill är att ha ett sommarjobb och börja om till hösten. Som jag gjort i tre år nu.

Colin sitter och ritar, kul att han vaknade i tid idag. Igår vaknade han halv 11 så då sov båda killarna när jag gick. På eftermiddagen var vi iväg till Colins kusiner på lek och fika. De har så roligt ihop, riktigt kul att se. Näe nu ska jag äta lite gröt innan jag ska dra mig iväg. Kom och köp kostymer och annat fint mina vänner!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: