Sandra - Colins mamma

Dag 1

Kategori: Mat & Motion

Diet dag nr 1 har gått mot sitt slut. Jag har ändrat lite saker men jag tror inte att det skadar. Jag är inte ute efter att gå ner 20 kilo. Det skulle bli omänskligt att väga 30 kilo. Jag har världens badring sen övervikten & bebismagen. Jag behöver inte gå ner ett enda kilo bara bli lite mer hälsosam och smidig. Kör på en rivstart för att komma igång. Kände att det vore skönt att ha något som berättade exakt vad man skulle äta. En metod tex lchf och gi har jag också funderat på men då är det inte en meny. Jag ska fundera ut ett bra sätt nu under de här dagarna hur man ska bli lite mer hälsosam. Förhoppningsvis krymper magsäcken lite så man inte får plats med så mycket.

Det man skulle äta var:
1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit
2 hårdkokta ägg,kokt spenat, 1 tomat
1 stor biff, sallad med olja och citron (250 gram biff)

Det jag åt var:
1 kopp kaffe med 1 sockerbit
2 hårdkokta ägg och 4 coktailtomater
Lite kycklingfilé stekt i olja tillsammans med blandad sallad, lite gurka och pressad citron på.

Jag tror säkert att man får mer effekt om man följer allt pungt och pricka. Men det skippar jag. Kan inte äta kött bara sådär och sen hittade jag inge spenat i någon affär här i stan. Är för övrigt helt snurrig i huvudet, godissugen och kaffesuget är enormt. Ny dag imorgon. Jag tänker inte ge mig ska klara det här! Christian sa tidigare att jag kunde ju äta annat som är nyttigt. Jag har ju tänkt det med. Men känner att jag behöver lite hjälp med att komma igång bara. Tror faktiskt att han tycker lite synd om mig. Han passar upp lite extra. Min söta man <3

Kommentarer

  • Anna säger:

    Har du inte funderat på att prova lchf istället, då får du äta jätte god mat och äta tills du blir mätt samtidigt som du går ner i vikt.



    Lycka till

    2011-03-15 | 07:54:14

Kommentera inlägget här: